دانلود مقاله مفاهیم و آموزش تدریس قرآن در دبستان و پیش دبستان در قالب فایل ورد DOC"/>
آخرین محصولات
<span itemprop="name">دانلود مقاله مفاهیم و آموزش تدریس قرآن در دبستان و پیش دبستان در قالب فایل ورد DOC</span>

دانلود مقاله مفاهیم و آموزش تدریس قرآن در دبستان و پیش دبستان در قالب فایل ورد DOC

دانلود مقاله مفاهیم و آموزش تدریس قرآن در دبستان و پیش دبستان در قالب فایل ورد DOC

24 صفحه

مقدمه

بدون تردید اگر کودک از همان زمانی که به سن تمییز و تعقل می رسد ، ارزش ها و مفاهیم اعتقادی، روحی، فکری، تاریخی، اجتماعی، ورزشی و غیره به نوعی ارتباط داشته باشد تا زمانی که دوران نوجوانی و جوانی و بزرگسالی گام می گذارد و به سن پیری می رسد آنچنان مناعت ایمانی ویقین آرامش بخش و صیانت تقوایی، پیدا می کند که به سبب آن از جاهلیت منحط موجود جدا می شود، اوج می گیرد و تمامی مبانی فکری و اعتقادی اندیشه های گمراه کننده را به تمسخر می گیرد.

در رابطه با چگونگی آموزش مفاهیم دینی به کودکان اختلاف نظرهایی وجود دارد. گروهی معتقدند پیش از بلوغ نباید به کودک آموزش دینی داد و گروهی عکس این نظر را معتقدند. از نظر اسلام، به ویژه براساس سیره و رهنمودهای معصومان علیهم السلام ، آموزش مفاهیم دینی از هنگام تولد شروع می شود و آموزش در دوره کودکی پایه و اساس در دوره های دیگر است. از طرفی، آموزش صحیح و مؤثر بدون در نظر گرفتن توانایی ذهنی کودک مطلوب نیست و ممکن است کودک را نسبت به یادگیری دلسرد و یا در یادگیری او اختلال ایجاد نماید. از این رو، آموزش مفاهیم دینی به کودکان گرچه امری بسیار مقدس و والا است، اما موفقیت درآن، در گرو آگاهی و شناخت اصول و روش های آموزشی متناسب با آن است. به فرموده امام امیرالمؤمنین علیه السلام هیچ حرکتی نیست مگر این که انسان در به انجام رساندن آن نیاز به شناخت و آگاهی دارد: «ما مِن حَرَکة اِلاَّ وَ اَنتَ مُحتاجٌ فیها الی مَعرِفَه.»

آموزش مفاهیم دینی نیز مانند هر علم دیگری نیاز به شناسایی و به کارگیری اصول و روش های صحیح، کارآمد و مؤثر دارد. بنابراین، همان گونه که شناخت خصوصیات و توانایی های کودکان در بهینه سازی آموزش مفاهیم دینی امری مسلم است، شناخت اصول و روش های مربوط به آموزش مفاهیم دینی کودکان دبستانی نیز ضرورت دارد. بدین ترتیب، اگر آموزش مفاهیم دینی کودکان بدون توجه به اصول و روش های صحیح آموزشی انجام پذیرد، مصداق این سخن امام صادق علیه السلام خواهد بودکه: «اَلعامِلُ عَلی غَیرِ بَصیَرة کَالسَّائِرِ عَلَی غَیرِ الطَّریقِ لایَزیدُهُ سُرْعَةُ السَّیْرِ الاَّ بُعدا»؛ کسی که بدون بصیرت دست به انجام کاری می زند، مانند رونده در بیراهه ای است که هرچه سرعتش بیش تر باشد، از مقصد دورتر خواهد شد.

منظور ما از تربیت ایمانی آن است که فرزند را از زمانی که می اندیشد، با اصول ایمان آشنا کنیم و از هنگامی که فکرش شکوفا می شود، او را به ارکان دین اسلام عادت دهیم و از زمانی که قدرت تمییز می یابد، مبادی شریعت اسلامی را به او آموزش دهیم.

بر هر مربی لازم است که آموزش مفاهیم مربوط به تربیت ایمانی را از همان ابتدای کودکی آغاز کند تا با عقیده و عبادات اسلامی مانوس شود و از لحاظ شیوه زندگی و نظام فکری به آن مزین گردد و پس از آن دین اسلام را به عنوان بهترین راهها و والاترین مربی خود بداند و غیر از قرآن ، پیشوایی و غیر از حضرت محمد (ص) ، رهبر و الگویی برای خویش نشناسد.

قیمت : 2500 تومان

 فهرست مطالب

ویژگی های کودکان دبستانی

آموختن قرآن کریم به کودکان

احادیث و روایات وارده درباره تعلیم قرآن

درباره تفهیم معانی قرآن به کودک

تاثیر قرآن در دل و درون کودک

حکمت این تعلیم چیست؟

نمونه هایی از کودکان و نوجوانان حافظ قرآن

شیوه آموزش قرآن در مهد کودک

نحوه تفاهیم معانی سوره های کوچک به کودکان دبستانی

داستانهایی که هر سال سعی شده ارائه داده شود

شیوه آموزش کتاب آشنایی با حروف الفبا

کلاس قرآن، کلاسی جذاب و با نشاط برای دانش آموزان دبستانی و پیش دبستان

آموزش روخوانی قرآن به کودکان پیش دبستانی و دبستان

آموزش پیام های قرآنی

آموزش درک معنای قرآن کریم در پایه های بالاتر دبستان

دانلود مقاله مفاهیم و آموزش تدریس قرآن در دبستان و پیش دبستان در قالب فایل ورد DOC

دانلود مقاله مفاهیم و آموزش تدریس قرآن در دبستان و پیش دبستان در قالب فایل ورد DOC

RIAL 35,000 – خرید