آخرین محصولات

بایگانی وبلاگ

بررسی ویژگیهای اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی خانواده بر افت تحصیلی دانش آموزان

مدیریت کلاس و دانش آموزان بصورت آموزش محور

بررسی ویژگیهای اجتماعی ، اقتصادی، فرهنگی خانواده بر افت تحصیلی دانش آموزان مقدمه: شکست تحصیلی و خسارتهای ناشی از آن یکی از نقایص آموزشی بسیاری از کشورهای جهان سوم، و از آن جمله کشور ایران است . کودکان ما ارزشمندترین سرمایه جامعه ، ظریف ترین و گرانبهاترین هدیه ای هستند که خداوند به عنوان امانت به ما سپرده است و ... ادامه مطلب »

دانلود مقاله یادگیری و موانع آن

 دانلود مقاله یادگیری و موانع آن مقدمه روان شناسان در تعریف یادگیری به سه فرایند اشاره می کنند: اول، یادگیری هر چیز تازه تغییری را در بردارد. مثلاً وقتی کودکی کاربرد کامپیوتر را می آموزد، ابتدا چند بار اشتباه می کند، و مرتباً فکر و رفتار خود را تغییر می دهد تا به جایی می رسد که دیگر اشتباه نمی ... ادامه مطلب »

دانلود پاورپوینت چگونه یک مخترع خوب شویم

دانلود پاورپوینت چگونه یک مخترع خوب شویم… چگونه یک مخترع شویم؟! 23 اسلاید همراه انیمیشن متن و اسلاید و همراه با آهنگ چگونه یک ایده پرداز ماهر شویم؟ همه چیز برمیگرده به درون شما اصلا همه چیز از درون شماست که شروع میشه.من تمام افرادی که خواستن ایده پرداز یا مخترع بشن رو با یه تست محک زدم. به همشون ... ادامه مطلب »

دانلود پاورپوینت کشاورزی کاشت داشت برداشت

دانلود پاورپوینت کشاورزی کاشت داشت برداشت   دانلود پاورپوینت کاشت داشت و برداشت محصولات کشاورزی در غالب فایل پاورپوینت 17 اسلاید کامل با انیمیشن اسلاید و انیمیشن متن   1 – آماده سازي زمين: براي کاشت بذر يا گياه يا خاک، ابتدا بايد خاک را آماده کرد. به اين کار آماده سازي مي گويند. براي آماده سازي زمين ابتدا آن ... ادامه مطلب »

دانلود کتابچه نمونه سوالات زبان فارسی سال سوم رشته انسانی ( سوم انسانی ) همراه با پاسخنامه

دانلود کتابچه نمونه سوالات زبان فارسی سال سوم رشته انسانی ( سوم انسانی ) همراه با پاسخنامه 70 سری نمونه سوال نهایی مربوط به سال 92 و 93 همراه با جواب zabanfarsi این بخش شامل تمامی نمونه سوالات زبان فارسی سوم از تمامی فصول نهایی و پایانی همراه با پاسخ سوالات می باشد که در قالب یک فایل PDF بصورت کتابچه ارائه گردیده است قیمت : 500 تومان ادامه مطلب »

دانلود کتابچه نمونه سوالات تاریخ سال سوم رشته انسانی ( سوم انسانی ) همراه با پاسخنامه

دانلود کتابچه نمونه سوالات تاریخ سال سوم رشته انسانی ( سوم انسانی ) همراه با پاسخنامه 57 سری نمونه سوال نهایی مربوط به سال 92 و 93 همراه با جواب   این بخش شامل تمامی نمونه سوالات تاریخ سوم از تمامی فصول نهایی و پایانی همراه با پاسخ سوالات  می باشد که در قالب یک فایل PDF بصورت کتابچه ارائه ... ادامه مطلب »

دانلود کتابچه نمونه سوالات ریاضی رشته انسانی سال سوم ( سوم انسانی ) همراه با پاسخنامه

دانلود کتابچه نمونه سوالات نهایی جامعه شناسی رشته انسانی سال سوم ( سوم انسانی ) همراه با پاسخنامه 48 سری نمونه سوال نهایی مربوط به سال 92 و 93 همراه با جواب این بخش شامل تمامی نمونه سوالات ریاضی سوم از تمامی فصول نهایی و پایانی همراه با پاسخ سوالات  می باشد که در قالب یک فایل PDF بصورت کتابچه ... ادامه مطلب »

تاثیر علوم در مفاهیم و روش تدریس هنر در کودکان دبستانی و پیش دبستانی در قالب فایل ورد DOC

1951_orig

تاثیر علوم در مفاهیم و روش تدریس هنر در کودکان دبستانی و پیش دبستانی در قالب  فایل ورد DOC 26 صفحه چكيده رويكرد تلفيقي به برنامه درسي هنر متناسب باهوش چندگانه، رشته هاي هنري مختلف و ايجاد موقعيت يادگيري مرتبط با مفاهيم علو متجربي، جهت گيري اصلي تربيت هنري و طراحي آموزش هنر بوده است. مسايل مرتبط با اجراي برنامه ... ادامه مطلب »

دانلود مقاله مفاهیم و آموزش تدریس قرآن در دبستان و پیش دبستان در قالب فایل ورد DOC

مفاهیم و آموزش تدریس قرآن

دانلود مقاله مفاهیم و آموزش تدریس قرآن در دبستان و پیش دبستان در قالب فایل ورد DOC 24 صفحه مقدمه بدون تردید اگر کودک از همان زمانی که به سن تمییز و تعقل می رسد ، ارزش ها و مفاهیم اعتقادی، روحی، فکری، تاریخی، اجتماعی، ورزشی و غیره به نوعی ارتباط داشته باشد تا زمانی که دوران نوجوانی و جوانی و بزرگسالی گام می گذارد و به سن پیری می رسد آنچنان مناعت ایمانی ویقین آرامش بخش و صیانت تقوایی، پیدا می کند که به سبب آن از جاهلیت منحط موجود جدا می شود، اوج می گیرد و تمامی مبانی فکری و اعتقادی اندیشه های گمراه کننده را به تمسخر می گیرد. در رابطه با چگونگی آموزش مفاهیم دینی به کودکان اختلاف نظرهایی وجود دارد. گروهی معتقدند پیش از بلوغ نباید به کودک آموزش دینی داد و گروهی عکس این نظر را معتقدند. از نظر اسلام، به ویژه براساس سیره و رهنمودهای معصومان علیهم السلام ، آموزش مفاهیم دینی از هنگام تولد شروع می شود و آموزش در دوره کودکی پایه و اساس در دوره های دیگر است. از طرفی، آموزش صحیح و مؤثر بدون در نظر گرفتن توانایی ذهنی کودک مطلوب نیست و ممکن است کودک را نسبت به یادگیری دلسرد و یا در یادگیری او اختلال ایجاد نماید. از این رو، آموزش مفاهیم دینی به کودکان گرچه امری بسیار مقدس و والا است، اما موفقیت درآن، در گرو آگاهی و شناخت اصول و روش های آموزشی متناسب با آن است. به فرموده امام امیرالمؤمنین علیه السلام هیچ حرکتی نیست مگر این که انسان در به انجام رساندن آن نیاز به شناخت و آگاهی دارد: «ما مِن حَرَکة اِلاَّ وَ اَنتَ مُحتاجٌ فیها الی مَعرِفَه.» آموزش مفاهیم دینی نیز مانند هر علم دیگری نیاز به شناسایی و به کارگیری اصول و روش های صحیح، کارآمد و مؤثر دارد. بنابراین، همان گونه که شناخت خصوصیات و توانایی های کودکان در بهینه سازی آموزش مفاهیم دینی امری مسلم است، شناخت اصول و روش های مربوط به آموزش مفاهیم دینی کودکان دبستانی نیز ضرورت دارد. بدین ترتیب، اگر آموزش مفاهیم دینی کودکان بدون توجه به اصول و روش های صحیح آموزشی انجام پذیرد، مصداق این سخن امام صادق علیه السلام خواهد بودکه: «اَلعامِلُ عَلی غَیرِ بَصیَرة کَالسَّائِرِ عَلَی غَیرِ الطَّریقِ لایَزیدُهُ سُرْعَةُ السَّیْرِ الاَّ بُعدا»؛ کسی که بدون بصیرت دست به انجام کاری می زند، مانند رونده در بیراهه ای است که هرچه سرعتش بیش تر باشد، از مقصد دورتر خواهد شد. منظور ما از تربیت ایمانی آن است که فرزند را از زمانی که می اندیشد، با اصول ایمان آشنا کنیم و از هنگامی که فکرش شکوفا می شود، او را به ارکان دین اسلام عادت دهیم و از زمانی که قدرت تمییز می یابد، مبادی شریعت اسلامی را به او آموزش دهیم. بر هر مربی لازم است که آموزش مفاهیم مربوط به تربیت ایمانی را از همان ابتدای کودکی آغاز کند تا با عقیده و عبادات اسلامی مانوس شود و از لحاظ شیوه زندگی و نظام فکری به آن مزین گردد و پس از آن دین اسلام را به عنوان بهترین راهها و والاترین مربی خود بداند و غیر از قرآن ، پیشوایی و غیر از حضرت محمد (ص) ، رهبر و الگویی برای خویش نشناسد. قیمت : 2500 تومان فهرست مطالب ویژگی های کودکان دبستانی آموختن قرآن کریم به کودکان احادیث و روایات وارده درباره تعلیم قرآن درباره تفهیم معانی قرآن به کودک تاثیر قرآن در دل و درون کودک حکمت این تعلیم چیست؟ نمونه هایی از کودکان و نوجوانان حافظ قرآن شیوه آموزش قرآن در مهد کودک نحوه تفاهیم معانی سوره های کوچک به کودکان دبستانی داستانهایی که هر سال سعی شده ارائه داده شود شیوه آموزش کتاب آشنایی با حروف الفبا کلاس قرآن، کلاسی جذاب و با نشاط برای دانش آموزان دبستانی و پیش دبستان آموزش روخوانی قرآن به کودکان پیش دبستانی و دبستان آموزش پیام های قرآنی آموزش درک معنای قرآن کریم در پایه های بالاتر دبستان ادامه مطلب »

دانلود مقاله مفاهیم و روش تدریس ریاضیات در دبستان و پیش دبستان

دانلود مقاله مفاهیم و روش تدریس ریاضیات در دبستان

دانلود مقاله مفاهیم و روش تدریس ریاضیات در دبستان و پیش دبستان 30 صفحه در قالب فایل ورد DOC مقدمه: تجارب ، مشاهدات حضوری در کلاس¬های دبستان و مطالعات اعضاء هسته پژوهشی آموزش ابتدايي خانه رياضيات اصفهان که با مشارکت انجمن علمی آموزشی معلمان رياضي و انجمن علمی آموزشی معلمان دوره ابتدايي انجام گرديده است، نشان می¬دهد که بسياری از آموزگاران حداقل در اصفهان با اهداف آموزش رياضي در دوره ابتدايي آشنايي ندارند، ضعف¬ها و کمبودهای اهداف و نحوة پياده¬سازی اهداف را هم نمی¬دانند. علاوه برآن بسياری از آموزگاران با مفاهيم مختلف رياضي که تدريس می¬کنند آشنايي ندارند. در بسياری از دبستان¬ها رياضيات به طريق صحيح و ملموس تدريس نمی¬شود و دانش¬آموزان به دليل روش¬های غلط آموزشی، فقط از رياضي واهمه داشته و به دليل تسلسل مطالب رياضي و عدم درک مفاهيم پايه¬ای، در سال¬های بعد با مشکل پی¬گيری برای درک و فهم مطالب جديد روبرو می¬شوند. از سوی ديگر دانش¬آموزان رياضيات را بيشتر تجريدی می¬آموزند و در زندگی روزمره مهارت لازم برای استفاده از اطلاعات رياضي خود را ندارند. همين امر باعث دور شدن اطلاعات رياضي از ذهن آنان و عدم درک مفاهيم رياضي توسط دانش¬آموزان می¬شود. دانش¬آموزان به همين دلايل: - رياضيات را غيرواقعی، غير عملی و غيرقابل درک می¬پندارند. - از رياضيات متنفر و از يادگيری آن وحشت دارند. - در انجام محاسبات رياضي و در فرآيند يادگيری رياضيات لذت نمی¬برند. - ارتباطات منطقی موجود بين مباحث مختلف رياضي و ساير علوم و حتی رياضي و زندگی را درک نمی¬کنند و بيشتر از آن¬چه که تصور می¬رود به همين دلايل رياضيات را دور از دسترس می¬پندارند. - به دليل اهميت رياضيات در ساير علوم و پايه¬ای بودن مفاهيم رياضي دوره ابتدايي، در مقاطع بالاتر تحصيلی با مشکلات فراوان روبرو هستند. فهرست مطالب : مقدمه: آموزش مفاهیم ریاضی در مقطع ابتدایی اهداف آموزش ریاضی در دوره ابتدایی نقش آموزش ابتدایی در شکل‌گیری مفاهیم ریاضی موارد زیر به درک مفاهیم ریاضی کمک می‌کند برخی از آموزگاران هم با مشکلاتی روبرو هستند اهمیت آموزش ریاضی در دوره ابتدایی اهداف کلی آموزش ریاضی در دوره ابتدایی اصول آموزش ریاضی در کلاس درس نحوه تدریس ریاضی نقش رابطه معلم و دانش آموز در ایجاد انگیزه آموزش معقولانه در زمينه رياضيات تحصيلات مي بايست تمام قوه ابتكار دروني كودك را رشد دهد منابع ادامه مطلب »