آخرین محصولات
دانلود رایگان مقاله تیزر های تبلیغاتی

دانلود رایگان مقاله تیزر های تبلیغاتی

 دانلود رایگان مقاله تیزر های تبلیغاتی

مقدمه

امروزه تبلیغات به عنوان عنصر اصلی در آگاهی، ترغیب و یادآوری مشتریان نسبت به محصولات، برندها و شرکت ها شناخته می شوند. تبلیغات مناسب و صحیح و بکارگیری رسانه مناسب جهت انتقال محتوای تبلیغاتی به مخاطبین و مشتریان بازار هدف می تواند مرحله معرفی و یا رشد از چرخه عمر محصول را با سرعت بالایی طی نماید. در میان انواع تبلیغات ( رسانه ای، محیطی، چاپی و … ) کماکان تیزرهای تلویزیونی که زیر مجموعه تبلیغات رسانه ای می باشند بیشترین و بهترین تاثیر گذاری را روی مخاطبین البته بسته به نوع محصول ( مصرفی و صنعتی) می گذارند….

JOB

فهرست مطالب

مقدمه. 2

تیزر چیست؟. 3

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی.. 3

ویژگی های کلیدی تیزر تبلیغاتی.. 4

موارد استفاده فیلم ها و تیزرهای تبلیغاتی.. 5

ساختار شناسی تیزر های تبلیغاتی.. 6

رقبا و بازار ، مخاطب و ویژگی های کالا و خدماتمان.. 7

تیزر های تبلیغاتی از لحاظ ساختاری به دو دسته اصلی تقسیم میشوند : 7

مقدمه

امروزه تبلیغات به عنوان عنصر اصلی در آگاهی، ترغیب و یادآوری مشتریان نسبت به محصولات، برندها و شرکت ها شناخته می شوند. تبلیغات مناسب و صحیح و بکارگیری رسانه مناسب جهت انتقال محتوای تبلیغاتی به مخاطبین و مشتریان بازار هدف می تواند مرحله معرفی و یا رشد از چرخه عمر محصول را با سرعت بالایی طی نماید. در میان انواع تبلیغات ( رسانه ای، محیطی، چاپی و … ) کماکان تیزرهای تلویزیونی که زیر مجموعه تبلیغات رسانه ای می باشند بیشترین و بهترین تاثیر گذاری را روی مخاطبین البته بسته به نوع محصول ( مصرفی و صنعتی) می گذارند.

تیزر چیست؟

تیزر یک تکنیک برای ارائه آگهی اعم از تلویزیونی، رادیویی یا رسانه‌ محیطی‌ و چاپی می باشد و یا اصطلاحا به رفتاری گفته می‌شود که با کامل نشان ندادن چیزی یا کامل نگفتن حرفی، در فرد مقابل ایجاد حس کنجکاوی می‌کند. به‌عنوان مثال، در تصویری که پخش می شود نمی‌دانید با چه برند یا چه شرکت یا چه چیزی روبه ‌رو هستید. پیامی در حال انتقال است اما نمی‌دانید هدف چیست. آیا قرار است محصولی فروخته شود؟ آیا قرار است فیلمی معرفی شود؟ تبلیغ‌کننده کیست؟ و سوال‌های دیگر؛ در این قسمت شما وارد مرحله‌ای به نام Teasing شده‌اید و حس کنجکاوی در شما شکل گرفته و پر از سوال هستید که این آگهی مربوط به چیست.

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی

از آنجایی که در تهیه و تولید تیزرها سرمایه و وقت زیادی هزینه می شود ،لذا باید با بهره گیری از تکنیکها و روشهای مختلف تیزرهایی طراحی و تولید کرد که از بالاترین سطح اثربخشی برخوردار باشند. ساخت تیزر شامل سه مرحله اصلی پیش از تولید، تولید و پس از تولید است. تهیه سناریو یا فیلم نامه، انتخاب بازیگران، فیلمبرداری، صداگذاری، تدوین و … از جمله اقداماتی است که در تولید یک تیزر انجام می شوند.
استراتژی، نوآوری و اجرا سه فاکتور اساسی در موفقیت یک تیزر به شمار می آیند. تیزرهای موفق از نظر اتخاذ استراتژی بی نقص‌اند. دارای مفهومی خلاق هستند و از اجرای مناسبی نیز برخوردارند.
انتخاب قالب آگهی همچون انتخاب لحن و سبک آگهی، بخشی از استراتژی خلاق است. قالب های مختلفی وجود دارند که در تیزرها مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از تیزرها یک قالب مشخص و برخی نیز چند قالب را مورد استفاده قرار می دهند. آنچه مهم است باید قالبی را انتخاب کرد که بتواند به درستی پیام آگهی را انتقال داده و با بیننده ارتباطی نزدیک برقرار کند. انتخاب یک قالب به این موضوع بستگی دارد که چگونه و با چه هدفی می خواهیم از آن استفاده ‌کنیم. قالبهای تبلیغاتی زیادی وجود دارند که برخی از مهمترین آنها عبارتند از قالب داستانی، نمایشی، تائیدی، طنز و فکاهی و …
آنچه مهم است انتخاب قالب درست برای آگهی تبلیغاتی و نمایش خلاقانه پیام است. یک تبلیغ دهنده موفق، هدف و مخاطبان خود را به دقت انتخاب کرده، پیام مناسب را در قالب مناسب تزئین کرده و با استفاده از تکنولوژی های مناسب نسبت به تهیه تیزر اقدام می کند. پس از آنکه تیزر تبلیغاتی تولید شد مورد آزمایش و تست قرار می گیرد. در این مرحله میزان اثربخشی تیزر تولید شده بر نمونه‌ای کوچک از مخاطبان مورد ارزیابی قرار می گیرد. بعد از رفع نواقص و تائید نهایی تیزر می بایست نسبت به انتخاب شبکه تلویزیونی و زمان پخش مناسب اقدام نمود. نهایتاً پس از خرید فضای نمایشی در شبکه تلویزیونی تیزر تولید شده به نمایش درخواهد آمد.

ویژگی های کلیدی تیزر تبلیغاتی

در بازارهای به‌شدت رقابتی امروز بسیار اتفاق می‌افتد که تیزرها و آگهی‌های تبلیغاتی جذاب و حرفه‌ای خود تبدیل به مزیت رقابتی شرکت شده و عاملی برای جذب مشتری می شوند. تیزرهای ساخته شده باید به قدری جذاب و اثرگذار باشند که خود تبدیل به مزیت رقابتی شرکت شوند،دراین قسمت به بهترین ویژگی های کلیدی تیزر تبلیغاتی اشاره خواهیم نمود.

ایده‌های مفهومی و خلاق: ساخت تیزر با هدف انتقال معنا و مفهوم انجام می‌شود بنابراین هر تیزر جذاب و اثرگذار بر اساس یک سناریو خلاقانه و حرفه‌ای ساخته می‌شود.

زیبایی و جذابیت‌های بصری و شنیداری: در ساخت تیزرها کلیه‌ی جنبه‌های زیبایی‌شناسی مورد انتظار در عمل محقق می‌شوند.
سرعت: سرمایه گذاری مناسب و شروع و تولید هم‌زمان چندین تیزر به مشتریان کمک می‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان تیزرهای خود را آماده اکران داشته کنند.

مخاطب محور: این تیزرها با‌توجه به مدل ادراک ذهنی مخاطب ساخته شده و تلاش می‌شود تا از تمام عناصر و عوامل در دسترس برای گذر از فیلترهای ادراکی مخاطب استفاده شود.

موارد استفاده فیلم ها و تیزرهای تبلیغاتی

  • پخش فیلم ها در نمایشگاه ها

  • کنفرانس ها و سمینارها

  • پخش در سالن های انتظار و استراحت سازمان

  • پخش در رسانه های تصویری عمومی و تخصصی به منظور تبلیغات

  • استفاده از فیلم ها به عنوان کاتالوگ های الکترونیکی معرفی محصولات و خدمات سازمان

  • تولید فیلم به منظور ارائه گزارش عملکرد سازمان

  • پخش فیلم در مانیتورهای تبلیغاتی سطح شهرها

  • استفاده در هتل ها و تالارها

  • استفاده در فیلم های آموزشی

ساختار شناسی تیزر های تبلیغاتی

ایده ای به ذهنمان خطور می کند ، وسیله ای را خلق می کنیم ، ساختاری کاربردی برای ارایه خدماتی نوین را ترسیم میکنیم و به عبارتی آوای یافتم یافتم را در فضای اطرافمان طنین انداز میکنیم.

فقط به یک نکته مهم و اساسی شاید نیندیشیده ایم و آن هم فاصله ایست که میان ما ( کالا و خدمات قابل عرضه به مصرف کننده ) و مخاطب و مصرف کننده آن است.

این حالت را اصطلاحا به جزیره رابینسون کروزو تشبیه می کنیم و  از مشتری و مخاطب انتظار این نیست که مانند کریستف کلمب ، ما را در میان سرویس دهنده ها و تولید کننده های دیگر مانند سوزنی در انبار کاه بیابد و اصطلاحا کشف کند.

این امر یعنی شناساندن خود و معرفی کالا و خدمات مان، کاملا به عهده خودمان بوده و راه و روشهای متفاوتی برای این امر وجود دارد.

یکی از تاثیر گذار ترین روش ها برای معرفی خدمات و کالا، استفاده از تیزر های تبلیغاتی می باشد.

در این مقاله سعی بر آن داریم تا گذری بر ساختارشناسی تیزر های تبلیغاتی داشته و تصویری روشن و جامع از روش های تولید تیزر های تبلیغاتی برای شما عزیزان ایجاد نماییم.

ابتدایی ترین کار برای تولید تیزر های تبلیغاتی ، انتخاب ایده و تهیه و نگارش محتوا و متن سناریوی آن است. برای تهیه و نگارش محتوای تیزر های تبلیغاتی باید به چند نکته توجه کرد :

رقبا و بازار ، مخاطب و ویژگی های کالا و خدماتمان

ابتدا باید شناخت کلی نسبت به ساختار تیزر های تبلیغاتی داشته باشیم تا بتوانیم خدمات و کالایی که قصد تهیه تیزر تبلیغاتی برای آن داریم را مورد بررسی قرار دهیم و ساختار درستی را برای تولید تیزر تبلیغاتی محصول و خدمت خود، انتخاب نماییم.

تیزر های تبلیغاتی از لحاظ ساختاری به دو دسته اصلی تقسیم میشوند :

  • تیزر های تبلیغاتی راست مغز ( خطی (

  • تیزر های تبلیغاتی چپ مغز ( غیر خطی (

تیزر های تبلیغاتی راست مغز ( خطی ) به تیزر هایی گفته می شود که محتوای متنی و توضیحات در مورد کالا و خدمات در آن حرف اول را می زند. اینگونه تیزر های تبلیغاتی برای کالا و خدماتی مناسب است که وجه تمایزی نسبت به دیگر رقبا دارند و ما می خواهیم بر روی آن تاکید کرده و مانور دهیم. این نوع تیزر های تبلیغاتی در دهه ۷۰-۶۰ میلادی بسیار متداول بود و شخصیتی به عنوان راوی و مجری جلوی دوربین به بیان ویژگی های کالا و خدمات می پرداخت و تک تک آنها را با تصویر توضیح می داد و روی نقاط کلیدی و وجوه تمایز آنها با دیگر رقبا تاکید داشت. در این تیزر های تبلیغاتی کالا و یا خدمات محوریت اصلی کلام و تصویر را تشکیل می دهند و به صورت مستقیم به آنها پرداخته می شود. معمولا مدت زمان این نوع تیزر های تبلیغاتی طولانی بوده و بیشتر شبیه رپرتاژ های تبلیغاتی امروزه هستند. ساختار این نوع تیزر های تبلیغاتی شامل توضیحات در مورد کالا و خدمات ارائه شده، صحبت با شخصیت های دیگر مانند افراد مشهور و یا مردم عادی و بیان کردن تاثیر گذاری کالا و خدمات در زندگی آنها و در نهایت بیان جملاتی شعاری در مورد آنها می باشد.هدف از ساخت این نوع تیزر های تبلیغاتی برای استفاده در کمپین های تبلیغاتی با هدف کوتاه مدت و تمرکز بر روی کالا و خدماتی خاص می باشد.

تیزر های تبلیغاتی چپ مغز ( غیر خطی ) به تیزر های تبلیغاتی گفته می شود که از ساختاری غیر خطی و روایتی غیر مستقیم، برای معرفی کالا و خدمات استفاده می کند. محتوای این تیزر های تبلیغاتی کوتاه بوده و ایده اصلی آن مبتنی بر جمله ای کوتاه و ایجاد حسی منحصر به فرد در ذهن مخاطب می باشد. از این روش در تولید تیزر های تبلیغاتی استفاده می شود که در مورد کالا و خدماتی است که وجه تمایز قابل توجهی نسبت به دیگر رقبا ندارد و به عنوان یکی از چند مورد موجود در بازار به آن پرداخته می شود. در این نوع تیزر های تبلیغاتی سعی بر آن است تا بیشتر روی برند سازی تاکید شده و از المان های صوتی و تصویری و یا کلمات و جملات منحصر به فرد و خاص استفاده شود. در این تیزر های تبلیغاتی جنبه هنری آثار اهمیت ویژه ای داشته و به محتوای آنها از لحاظ زیبایی شناسی بسیار پرداخته می شود. هدف نهایی از تولید این نوع تیزر های تبلیغاتی، حک کردن نام و نشان سازنده کالا و یا ارائه دهنده خدمات در ذهن مخاطب بوده و هدفی بلند مدت را دنبال می کند.

برای درک بهتر ساختار تیزر های تبلیغاتی و ساختار آنها ، همراه با مثالی به مو شکافی آنها می پردازیم. تیزر های تبلیغاتی راست مغز و یا مستقیم را با توجه به توضیحاتی که دادیم، کاملا می شناسیم، مانند تمام تیزر های تبلیغاتی که برای وسیله ای خاص و یا خدماتی نوین و متمایز دیده ایم (تیزر های تبلیغاتی برای وسایلی مانند سالاد ساز ، چاقو ، کفش ، وسیله ای ورزشی و … ) اما برای تحلیل تیزر های تبلیغاتی چپ مغز و غیر مستقیم از تیزر تبلیغاتی تلویزیون سونی استفاده می کنیم.

اولین عنصری که به چشم می آید فضای بی رنگ اما با عظمت اهرام مصر است همراه با موسیقی متفاوت نسبت به موسیقی محلی مصر که نا خودآگاه نوعی کنتراست و وجود تفاوت را در ذهن مخاطب القا می کند ( وجود تفاوت به صورت غیر مستقیم ) سپس با فرود قرقره های نخ رنگی و تدوین و افکت گذاری بجا و زیبا فضا به صورت کلیپی از ریتم و رقص قرقره ها در جریان است و ذهن مخاطب جذب این ایهام ارتباطی نیز شده است ( ذهن کنجکاو به دنبال منطقی در هر پدیده ای می گردد ) بعد از چندین پلان فرود قرقره ها که نشان دهنده تنوع رنگ و کنتراست رنگ ها است و چند پلان میانی از آدم هایی که نظاره گر این اتفاق هستند ( به مثابه بیننده تلویزیون ) به پلان فول شاتی از رنگ های گرم و زنده ای می رسیم و نمایش شعار این تیزر تبلیغاتی (live colour creation  ) که به نوعی دو مفهوم را یدک میکشد. در معنی کلمه ای به مفهوم خلق رنگ های زنده است و در معنی فنی نیز معرف یک تکنولوژی است.

سپس پلانی را می بینیم که از فضای تک رنگ یکی اهرام به سمت هرم پوشیده شده از رنگ می رود و به نوعی پلان نهایی معرف رنگ ها است و در نهایت کپشن سونی و تلویزیون با شعار نهایی کمپین که FEEL به معنای حس کردن است که به نوعی اشاره به حس بینایی مخاطب و زیبایی خلق رنگ ها را دارد.

در این تیزر تبلیغاتی از چند عنصر پنهان نیز به زیبایی و با زیرکی خاصی استفاده شده است:

  • عنصر قدمت و با اصالت بودن اهرام مصر ( کمپانی سونی (

  • وسعت و بزرگی فضایی که این اهرام را در خود جای داده ( سایز بزرگ صفحه نمایش (

  • نمایان بودن نخ های رنگی و ظریف و وضوح تصویر در نمایی باز و فضایی گسترده ( full HD)

  • عنصر خاص بودن علمی و معماری این سازه ها ( اوج تکنولوژی در سونی Bravia و Live colour  )

در مقاله ای که تحت عنوان طراحی کمپین های تبلیغاتی در سایت قرار دادیم، بر این نکته تاکید ویژه ای داشتیم که استفاده از عناصر تعریف شده در کمپین و شعار و هدف نهایی آن در تیزر های تبلیغاتی که می خواهیم برای کمپین مان تولید کنیم، جزو ابتدایی ترین و مهم ترین عوامل در محتوای تولیدی می باشد و به نوعی یکپارچگی در تولیدات مختلف برای کمپین تبلیغاتی باعث ثبت بینش و هدف مشخص در ذهن مخاطب می گردد.

ده راهکار مناسب برای تیزر های تبلیغاتی موفق

-1 در تیزرتان از اشخاص حقیقی استفاده کنید
اگر نمی خواهید تیزر شما همانند عکس های ثابت و بی جان باشد، از انسانها برای زنده کردن آن استفاده کنید. از آنجائیکه انسانها باهم در ارتباط هستند و نسبت به حس های یکدیگر واکنش نشان می دهند؛ از این رو در شرایطی که اشخاص حقیقی در تیزر شما باشند، بینندگان با آنها همسو می شوند و احساس هم ذات پنداری خواهند کرد.
ساخت یک تیزر تبلیغاتی با اشخاص حقیقی، بسیار مؤثرتر از نشان دادن فضاهای خالی و خارجی مرکز تولید کالای شماست.

۲تیزر شما باید برنامه ریزی درستی داشته باشد.
فرض را براین بگیریم که کار شما فروش مبلمان است و در فروشگاه تان حداقل ۱۰ مدل مختلف مبلمان و سرویس خواب دارید، با توجه به اینکه زمان تیزر محدود است، نشان دادن تک تک اینها در یک زمان محدود، بیننده را دچار سردرگمی خواهد کرد. شما می توانید یک نمای کلی (Long Shot) از فروشگاه تان را برای این کار انتخاب کنید و در عین حال چند محصول منحصر به فرد خود را به صورت مجزا معرفی نمایید. پیشنهاد ما این است که بینندگان خود را با تصاویر متعدد محصولاتتان بمباران نکنید. تیزر شما بهتر است داستان لطیفی از ایده های شما در رابطه با کالاها و محصولاتتان باشد که از طریق تصاویر به بیننده القاء می شود.

۳متن (فیلمنامه) تیزر شما بسیار مهم است.
در ابتدا مطمئن شوید که متن (فیلمنامه) شما با مدت زمان تیزر مطابقت دارد. جملات کوتاه پربار تأثیر بیشتری را برروی بیننده می گذارد. فراموش نکنید که باید از زمان، نهایت استفاده را ببرید. هدف شما باید این باشد که پیامتان را در کوتاه ترین زمان ممکن با بیشترین تأثیر به بیننده برسانید. بنابراین از جملات پیچیده، نامفهوم و طولانی استفاده نکنید. پیام شما باید به گونه ای باشد که اگر بیننده در اتاق دیگری قراردارد و قادر به دیدن تلویزیون نیست تنها از راه شنیدن، پیام شما را دریافت نماید.

۴رعایت هماهنگی بین صدا و تصویر در تیزر شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
در متن (فیلمنامه) باید بین صدایی که شنیده می شود و تصویری که دیده می شود انسجام خاصی وجود داشته باشد. بطور مثال اگر باب صحبت در رابطه با تولید اتومبیل جدیدی از یک کمپانی است، تصویر نباید مربوط به اتومبیل های قبلی آن کمپانی باشد. تیزری موفق است که ترکیب قوی ای از صدا و تصویر هم زمان را داشته باشد.

۵در تیزرمان ترغیب بیننده را فراموش نکنید.
یکی از وظایف تیزر شما دعوت هرچه سریعتر بیننده به خرید یا مشارکت باید باشد. در تیزرتان بیننده را تشویق به خرید کنید و در عین حال یادتان نرود که راه ارتباط خود را به او نشان بدهید. دادن شماره تلفن، ایمیل و نشانی صریح پستی، بیننده را به سوی شما هدایت میکند.

۶مدت زمان تیزر را از یاد نبرید.
یادآور شدن محدودیت زمانی یک تیزر باعث میشود فراموش نکنیم که در کوتاهترین زمان با قویترین ذره بینهای روانشناسی انسانی و با مختصرترین در عین حال مفیدترین کلام و تصویر باید تیزر ما ساخته شود.

۷هرگز خود را بی نیاز از مشاوره با کارشناسان فن ندانید.
قطعاً شما می خواهید تیزری حرفه ای داشته باشید و این میسر نمی شود مگر اینکه کار را به اهل فن (کارشناسان) واگذار کنید. شرکتهایی وجود دارند که تخصصشان ساخت تیزرهای تلویزیونی است. آنها میتوانند تمام خواسته های شما را برآورده کنند. از نوشتن متن (فیلمنامه) گرفته تا فیلمبرداری و آماده کردن آن برای پخش. این شرکتها آرشیوی از عکسها و فیلمهای فوق العاده دارند که استفاده از آنها، هزینه های شما را بسیار کاهش میدهد. مطمئن باشید که همکاری با آنها نه تنها هزینه های اضافی ندارد، بلکه در بسیاری از موارد جلوی ضررهای بیهوده را میگیرد.

۸به یاد داشته باشید در هر زمانی نمیشود هر تیزری را پخش کرد.
زمان پخش تیزر شما را نوع محصول و نیز مشتریان بالقوه شما تعیین می کنند. همیشه پر بیننده ترین زمان روز مناسب ترین زمان برای پخش تیزر نیست. در هر زمان از روز گروه خاصی از بینندگان به تماشای تلویزیون می پردازند. به طور مثال زمان پخش تیزری در رابطه با ظروف آشپزخانه بین یک مسابقه کشتی نیست. مشتریان خود را بشناسید و بدانید چه زمانی را به دیدن برنامه های تلویزیون اختصاص میدهند.

۹تیزر شما باید به دفعات تکرار شود تا تأثیرگذار باشد.
اگرچه تکرار یک تیزر برای شما هزینه زیادی در بر دارد، اما با اینکار شما در ذهن بیننده حک خواهید شد. سعی کنید بیننده، تیزر شما را حداقل دو مرتبه ببیند. هرچه دفعات تکرار تیزر شما بیشتر باشد، بیننده بیشتر تحت تأثیر قرار میگیرد. البته این را هم نباید فراموش کرد که افراط و زیاده روی در هر کاری نتیجه عکس میدهد.

۱۰در تیزرهاي يک محصول/شرکت عناصر کلیدی را ثابت نگه دارید.
سعی کنید همیشه از گوینده ثابت، رنگ ثابت، نوشتار ثابت و موزیک متن ثابت استفاده کنید. اینکار باعث میشود بیننده با هر بار دیدن تیزر، احساس یگانگی اش با شما بیشتر شود و با آن بیگانه نباشد. مثلاً به محض اینکه موزیک متن چنین تیزری نواخته میشود، مغز بیننده، به او نام محصول، نام شرکت و حتی شعار تبلیغاتی آن را یادآور میشود و او با گوینده متن، هم صدا میگردد.

 دانلود رایگان مقاله تیزر های تبلیغاتی دانلود رایگان مقاله تیزر های تبلیغاتی دانلود رایگان مقاله تیزر های تبلیغاتی دانلود رایگان مقاله تیزر های تبلیغاتی دانلود رایگان مقاله تیزر های تبلیغاتی

2 نظر

  1. ممنون از توضیحات کاملتون در مورد این سرویس

  2. با تشکر از مطلب خوبتان

جوابی بنویسید تبلیغات در گوگل جواب را باطل کن

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>