آخرین محصولات

بررسی تاثیر سواد رایانه ای معلمان بر فرایند یاددهی یادگیری دانش آموزان

بررسی تاثیر سواد رایانه ای  معلمان بر فرایند یاددهی یادگیری  دانش آموزان

index

چكيده

 

پژوهش حاضر تحت عنوان بررسي رابطه خلاقيت و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان الیگودرز صورت گرفته است  .

جامعه پژوهش عبارت است از كليه دانش آموزان سال پنجم ابتدايي در شهرستان الیگودرز كه از بين آنها 60 آزمودني با استفاده ازروش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب گرديد.

ابزار اندازه گيري در اين تحقيق عبارت است از پرسشنامه استاندارد  سنجش خلاقيت (MPPT ) و همين طور براي سنجش عملكرد تحصيلي آزمودنيها ازمعدل نيم سال گذشته آنها استفاده شد كه پس از جمع آوري داده ها با استفاده از روش آماري ضريب همبستگي پيرسون به تحليل داده ها پرداخته شد كه ضريب همبستگي (%29r= )به دست آمد و معلوم شد كه بين خلاقيت و پيشرفت تحصيلي آزمودنيها رابطه مثبت و معناداري وجود دارد.

برای دانلود کلیک کنید

فهرست مطالب

چكيده. 4

فصل اول.. 7

مقدمه : 8

مسأله پژوهشي.. 10

فرضيه پژوهشي.. 10

اهداف تحقيق.. 10

تعريف اصطلاحات.. 11

الف)تعايف سازنده و مفهومي.. 11

پيشرفت تحصيلي: 11

نظريه تداعي گرايي.. 28

نظريه گشتالت.. 29

مكتب شناختي.. 29

نظرية روانكاوي.. 30

روانكاوي جديد. 32

عوامل مؤثر در پيشرفت تحصيلي.. 33

تاثير معلمان بر خلاقيت.. 36

فصل سوم. 39

جامعه. 40

نمونه. 40

طرح تحقيق.. 40

ابزار اندازه گيري: 40

روش تجزیه و تحلیل.. 40

پاياني آزمون MPPT. 41

روش آماري.. 42

فصل چهارم. 43

تجزيه و تحليل داده ها 44

فصل پنجم. 51

محدوديتهاي تحقيق.. 52

پيشنهادهاي تحقيق.. 52

خلاصه تحقيق: 52

منابع.. 55

پیوست ها57

مقدمه :

كنجكاوي و تفكر پيرامون افراد سرآمد و با استعداد سابقه اي بس طولاني،در حدود دو هزار سال دارد و احتمالاً به زماني برمي گردد كه براي اولين بار انسان علاقه مند شد بداند چرا افراد با هم تفاوت دارند.در جوامع مختلف هميشه افرادي بوده اند كه از خود توانايي ها وبرجستگي خاص نمايان مي ساختند كه اين امر موجب تحريك حسن كنجكاوي ديگران مي گرديد و سوء ظن،نفرت و يا ترغيب و تشويق آنها را در پي داشت.اشخاصي بوده اند كه با استعداد فراوان و نبوغ فوق العادة خويش در طول زندگي توجه و تحسين همه را به خود جلب نموده اند و يا بدون توجه مردم،زندگي كرده اند و گاه پس از مرگشان به نبوغ آنها پي برده شده است.گرچه تمدن و فرهنگ انساني نتيجه تلاش تمام افراد بشر است اما غنا و عظمت آن مديون افراد خلاق،متفكران،نوابغ،كاشفان و مخترعان بوده است.از اين رو،اهميت شناخت و پرورش اين افراد آشكار مي شود.بنابراين در دنياي پيچيدةكنوني كه شاهد رقابتهاي بسيارفشرده جوامع مختلف براي دستيابي به جديدترين تكنولوژي ها و منابع قدرت هستيم.افراد تيزهوش و خلاق و صاحبان انديشه هاي نو و متكبر همانند گرانبهاترين سرمايه ها از جايگاه بسيار بالايي برخوردار هستند.زيرا هرقدر جهاني كه در آن زندگي مي كنيم پيچيده تر شود نياز به شناسايي و پرورش ذهنهاي خلاق و آفريننده محسوس و روشن تر مي گردد.در همين رابطه توين بي [1] معتقد است كه شانس براي به دست آوردن خلاقيت بالقوه مي تواند موضوع زندگي و مرگ هر جامعه اي باToken Bee

2- Torrance

بررسی تاثیر سواد رایانه ای  معلمان بر فرایند یاددهی یادگیری  دانش آموزان چكيده   پژوهش حاضر تحت عنوان بررسي رابطه خلاقيت و پيشرفت تحصيلي در دانش آموزان دوره ابتدایی شهرستان الیگودرز صورت گرفته است  . جامعه پژوهش عبارت است از كليه دانش آموزان سال پنجم ابتدايي در شهرستان الیگودرز كه از بين آنها 60 آزمودني با استفاده ازروش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب گرديد. ابزار اندازه گيري در اين تحقيق عبارت است از پرسشنامه استاندارد  سنجش خلاقيت (MPPT ) و همين طور براي سنجش عملكرد تحصيلي آزمودنيها ازمعدل نيم سال گذشته آنها استفاده شد كه پس از جمع آوري داده…

بازبینی کلی

امتیاز کاربر: 4.83 ( 2 امتیازات)
0

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شدخانه های ضروری نشانه گذاری شده است. *

*

شما می‌توانید از این دستورات HTML استفاده کنید: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>